Tuesday 14 May 2013

Pentingkah ujian darah?

Pernahkah anda bertanya, "Apa yang boleh SAYA lakukan untuk meningkatkan kesihatan dan memanjangkan umur SAYA?" Saya pernah soalkan beberapa rakan saya dan rata-rata memberi jawapan "Tak tahu."

    

Ini kerana anda tidak tahu bagaimana darah anda kelihatan di bawah mikroskop. Jika kita mengetahuinya, pasti kita akan mengambil langkah-langkah yang perlu untuk melindungi kesihatan anda dan meningkatkan kesejahteraan anda.



Ujian darah tahunan adalah langkah yang paling penting boleh diambil untuk mencegah penyakit yang mengancam nyawa. Dengan keputusan ujian darah di tangan, anda boleh menangkap perubahan penting di dalam badan anda sebelum terlewat seperti :

i) penyakit jantung
ii) kanser
iii) kencing manis atau lebih teruk lagi.

Ujian darah yang betul boleh memberi KUASA kepada anda untuk menggubal satu program pencegahan penyakit berasaskan sains yang boleh menambah HIDUP SIHAT selama sedekad lagi.

Malangnya, kebanyakan ujian darah rutin hanya melibatkan pesanan doktor setelah pemeriksaan perubatan tahunan, itu pun jika ujian darah diperintahkan. Jauh terlalu kerap, ujian darah ini juga tidak menguji penanda penting risiko penyakit. Akibat kegagalan untuk menganalisis darah untuk petanda lebih awal adalah kecacatan yang sia-sia atau lebih tragis KEMATIAN.

Ujian darah mempunyai manfaat yang menjangkau lebih jauh daripada PENCEGAHAN PENYAKIT


                                   Just say no to diseases!!


Sebagai contoh, dengan memantau tahap hormon seks, anda boleh mengambil langkah-langkah tegas untuk meningkatkan kualiti hidup anda, mungkin dengan membetulkan keadaan kemurungan mental, mati pucuk, obesiti abdomen, atau dengan meningkatkan memori anda dan tahap tenaga.

Dalam blog ini, kita akan sama-sama mengenal pasti 10 ujian darah yang paling penting bagi mereka yang berusia lebih 40 tahun perlu mempunyai setiap tahun. Berbekalkan keputusan ujian ini, bersama-sama dengan doktor, kita boleh mengelakkan masalah kesihatan yang serius dan mencapai KESIHATAN yang OPTIMUM.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...